Takenlijst
2004-2005
Uren |
Taken
in 2004-2005 |
De
taak houdt in: |
Wie
het doet: |
20 |
1.
weekbeurt en zorg voor het gebouw |
Keuken
opruimen, afsluiten van deuren en ramen |
Iedereen
via het rooster |
15 |
2. School-TV & video |
opnemen
van TV-programma's en organisatie |
Mirjam
Z & Hinke |
3 |
3.
De melk Cillershoekstraat |
verspreiding |
Liesbeth |
6 |
4.
Sportdag bovenbouw |
zie
draaiboek Sportdag bovenbouw |
Alexander,
Jop, Wilma, Hinke |
4 |
Bewegingsonderwijs
en sporttoernooien |
Alle
aanbod en post op dit gebied beoordelen |
Alexander
en Mirjam H |
6 |
5.
Sportdag onderbouw |
zie
draaiboek Sportdag onderbouw |
Astrid, Cynthia, Mirjam Z, Janet |
10 |
6.
twee keer meegaan naar een sportactiviteit
(1 keer mee is 5 uur, bijv. parttimer) |
begeleiden
buitenschoolse sportactiviteit (bijvoorbeeld
Thor) |
Mirjam H, Janet, Hinke, Alexander, Gerry, Jop, Wilma, Liesbeth, Victor, Jacqueline |
8 |
7.
Handwerken en beeldende vorming |
materiaalbeheer
|
Jacqueline
& Astrid |
8 |
8.
Muson/Kinderboerderij en Blijdorp |
organiseren
inschrijving lessen en contacten gedurende schooljaar |
Angelique |
15 |
9.
VO-bovenbouw |
aanspreekbaar
in het kader van Voortgezet Onderwijs en meedoen aan eventueel overleg of
voorlichting |
Jacqueline |
10 |
10.
VVE-onderbouw/voorschool |
idem,
meedoen aan bijv. overleg observatielijsten of overleg in kader van voor- en
vroegschoolse educatie |
Angelique, Cynthia, Rachel, Astrid, Janet,
Mirjam Z, Keziban, Anneke |
15 |
11.
Schoolkrantredactie |
vier
keer schoolkrant verzorgen |
Ellie, Nelly, Joyce |
25 |
12.
Sinterklaas |
organisatie,
inkoop, ouderhulp Sint Zie
draaiboek Sint |
Ellie,
Gerry, Rachel, Victor |
25 |
13.
Kerstfeest |
zie
draaiboek Kerst |
Mirjam
Z, Cora, Audrey, Wilma |
8 |
14.
Pasen |
zie
draaiboek Pasen |
Ellie,
Liesbeth, Lucine |
25 |
15.
Afscheid groep 8 |
zie
draaiboek afscheid |
Jacqueline |
7 |
16.
Schoolreis bovenbouw |
zie
draaiboek Schoolreis |
Ellie,
Joyce, Gerry |
4 |
17.
jeugdmonitor groep 2 |
Invullen
vragenlijsten |
Astrid,
Rachel |
7 |
18.
Schoolreis onderbouw |
zie
draaiboek Schoolreis |
Ellie,
Lucine, Anneke |
3 |
19.
Magazijnen hoofdgebouw |
toezicht
op magazijnen |
Ellie,
Astrid (kl), Hinke (bb) |
3 |
20.
Magazijnen Cillershoek |
toezicht
op magazijnen |
Liesbeth |
10 |
21.
Wel en wee |
aandacht
schenken aan blijde en droevige zaken |
Ellie
en Janet |
10 |
22.
Boeken en CD/CD-ROM’s aanbiedingen + jeugdbladen |
aanmelding,
verspreiding en administratie |
Keziban,
Angelique |
40 |
23.
Werkweek |
voorbereiden/uitvoeren
van werkweek |
Jacqueline, Mirjam H, Hinke, Lilian, Jop,
Victor, Ellie, Deborah |
20 |
24.
EHBO + BHV (o.a.
ontruiming, draaiboeken) |
Jaarlijks
bijscholen, aanspreekbaar
zijn bij ongelukjes en calamiteiten bijvullen ehbo-dozen |
Lucine, Janet, Jop, Rachel Cillershoek : Liesbeth |
30 |
25.
ICT-werkgroep |
coördineren
van het computeronderwijs |
Jop,
Stoffel, Rinaldo & Miranda |
5 |
26.
inkoop boeken voor bibliotheek |
|
Audrey |
5 |
27.
Notulen |
notulen
in alle vakken doen |
Anneke |
4 |
28.
Vertrouwenscontact persoon
+ klachtencommissie |
rol
spelen bij vertrouwelijke zaken onderling + klachten van ouders in
behandeling nemen |
Cora
& Victor |
10 |
29. Rapporten Lay-out enz. |
Afdrukken
en verzorgen lay-out rapporten |
Jop |
4 |
30.
Schoolfotograaf |
man
te woord staan onderhandelen, dag zelf |
Jop
& Joyce & Nursel |
5 |
31.
overleg met coördinator van de Makkers |
Leerlingen
bespreken en overleg |
Hinke,
Jop, Mirjam H, Jacqueline Jop,
Mirjam H, Jacqueline |
|
|
|
|
Uren |
Onderwijsvernieuwing |
Aanpak: |
Wie: |
10 |
32.
Taakgroep "Brede School" |
visie
omzetten in concrete aanpak |
Mirjam
H, Stoffel & Miranda |
20 |
33.
Taakgroep Zorg |
visie
omzetten in concrete aanpak |
Wilma,
Angelique, Miranda, Stoffel |
10 |
34.
Taakgroep ouderbetrokkenheid |
visie
omzetten in concrete aanpak |
Janet,
Keziban, Ineke & Anneke |
20 |
35.
Taakgroep leerkrachtvaardigheden |
visie
omzetten in concrete aanpak |
Nelly,
Angelique, Ineke & Jop |
15 |
36.
Structureel Identiteitsberaad |
Verkennen
mogelijkheden |
Hinke,
Joyce, Rachel, Miranda, Gerry, Stoffel |
80 |
Bouwcoördinator |
|
Jacqueline Cora Astrid |
20 |
Mr-leden (+ Gmr) |
|
Anneke Nelleke Victor |
Facultatief
per jaar
dit jaar :
Uren |
Feesten |
Aanpak: |
Wie: |
5 |
suikerfeest |
Bespreken
in SIB |
|
5 |
Sint
maarten |
niet |
|
10 |
Oogstfeest
|
Bespreken
in SIB, dit jaar nog vieren |
(Najiha,
Nursel) Jop |
10 |
goede
doelen (bijv Schoenendoos ?) |
Incidentele
actie(s) |
Nelly,
Janet |
5 |
juffenverjaardag |
Onderbouw
regelt het |
|
5 |
pietenochtend |
Onderbouw
regelt het |
|
20 |
Project |
Aan
de hand van een onderwerp wordt er een week intensief mee gewerkt |
dit jaar géén project |
10 |
kinderboekenweek |
In
de klas, boek per klas |
Lilian |
10 |
borrels |
Aan
het eind van de maand, kerst, afscheid….. |
Janet,
Hinke |
10 |
Feestcommissie |
Afscheid
van collega’s, jaarbesluit |
Joyce,
Victor, Jop |
10 |
Intercultureel
feest |
Feest
voor en door ouders |
Taakgroep
ouderbetrokkenheid |
|
Personeelsuitje |
Voor
en door het team |
Directie + MT |
Taken die
wel genoemd worden maar waar echter geen extra uren voor te krijgen zijn, omdat
ze onder schooltijd gedaan worden, om die reden zijn sommige taken niet hier
opgenomen ook.
Uren |
Vaste
taken onder werktijd |
Aanpak: |
Wie: |
0 |
De
melk Millinxstraat |
administratie,
verspreiding, enzovoort |
Ineke,
met Ellie |
0 |
Instellen
alarm |
|
Laatste
die weg gaat |
0 |
Bibliotheek:
uitleen boeken |
Woensdag
boeken uitlenen en de administratie bijhouden |
Audrey, Jagdeep, Ümüs |
0 |
Coördinator
overblijf |
administratie |
Ellie |
0 |
Orthotheek |
Beheer
en opzet |
IB-ers |
0 |
Ouderbetrokkenheidsproject Overstap |
Thuis
oefenen met lezen |
Cora |
0 |
EHBO-kinderen
helpen |
Pleisters
plakken e.d. |
Ümüs |
0 |
Speellokaallessen
coördineren |
|
Anneke |
0 |
Begeleiding
stagiaires |
Begeleiding
+ bespreekbaar zijn |
Ineke |
0 |
Telaatkombriefjes
uitdelen |
|
Ümüs,
Jagdeep |
+ takenlijst directie + ellie (zijn pas besproken/uitgedeeld)
Na verdeling van de taken wordt ervan uitgegaan dat de
voorzitter actie onderneemt en de taakgroep ruim op tijd bijeenroept. Deze
voorzitter wordt door de werk/taakgroep voor de zomervakantie aangewezen, de
naam even doorgeven aan de directie, dan wordt aangegeven wie dat is in het
gele boek.
De taakgroepen zijn een stuk kleiner gemaakt. Dat werkt
efficiënter. Taakgroepen zullen/kunnen bij zaken als Kerst en Sint een beroep
doen op andere teamleden.
Door middel van notulen krijgt de directie inzicht in de taakgroepen, een
eerste voorstel wordt in vroeg stadium overlegd.
De
directie is uiteindelijk eindverantwoordelijk.