Takenlijst 2008-2009
1.
Lees de tips op Y: werkdruk! (zie bijlage Tips
voor school)
2.
De bedoeling is dat deze taken
buiten de
lestijd worden gedaan.
3.
Samenroeper in blauw, taken alfabetisch.
4.
Dit jaar wel een werkweek.
5.
Onderwijsassistenten krijgen alleen
uitvoerende taken
Uren |
Taken in 2008-2009 |
De taak houdt in: |
Wie in de commissie: |
Assistentie |
25 |
1. Afscheid groep 8 |
zie draaiboek afscheid |
Mirjam en Wilma |
|
6 |
2. Beheer Y-schijf |
De documenten op Y beheren |
Kim |
|
10 |
3. Bewegingsonderwijs en sporttoernooien |
Alle aanbod en post op dit gebied beoordelen |
Maarten en Rachel |
|
10 |
4. Inkoop boeken voor bibliotheek |
Inkoop en onderhoud boeken |
Audrey |
|
6 |
5. Bibliotheek omzetten |
Boeken omzetten naar de nieuwe AVI-niveau's |
Angelique en Joyce |
|
10 |
6. Boeken en CD/CD-ROM’s aanbiedingen + jeugdbladen |
aanmelding, verspreiding en administratie |
Angelique |
|
20 |
7. EHBO + BHV (o.a. ontruiming, draaiboeken) |
Jaarlijks bijscholen, aanspreekbaar zijn bij ongelukjes en calamiteiten bijvullen EHBO-dozen |
M-str: Janet, Maria, Maartje, Lilian C-str: Rachel |
|
20 |
8. Gedragsspecialist |
Speciale taak t.a.v. speciale leerlingen |
Wilma en Angelique |
|
30 |
9. ICT-werkgroep |
coördineren van het computeronderwijs |
Kim, Stoffel, Joyce |
|
4 |
10. Jeugdmonitor groep 2 |
Invullen vragenlijsten |
Maartje en Kim |
|
35 |
11. Kerstfeest |
zie draaiboek Kerst |
OB: Janet, Angelique MB: Joyce, Liesbeth BB: Lilian, Wilma |
Maronela M'hamed Sehriban |
10 |
12. Kleuterbibliotheek |
Verzorgen |
Angelique en Maartje |
|
5 |
13. Magazijnen Cillershoek |
toezicht op magazijnen |
Nelly |
|
5 |
14. Magazijnen hoofdgebouw |
toezicht op magazijnen |
Maria, Janet, Brenda |
|
5 |
15. Overleg met coördinator van de Makkers |
Leerlingen bespreken en overleg |
Mirjam, Btisam, Lilian, Astrid Gerry/Nelleke |
|
3 |
16. De melk Cillershoekstraat |
verspreiding |
Liesbeth |
|
8 |
17.Muson/Kinderboerderij en Blijdorp |
organiseren inschrijving lessen en contacten gedurende schooljaar |
Angelique |
|
15 |
18. Pasen |
Organisatie (3) en inkopen (2) zie draaiboek Pasen |
OB: Kim, Maartje MB: Jacqueline, Liesbeth BB : Astrid, Lilian |
Nürsel M'hamed Audrey Sehriban |
20 |
19. Rapporten Lay-out enz. |
Afdrukken en verzorgen lay-out rapporten |
Corrie |
|
4 |
20. Schoolfotograaf |
man te woord staan onderhandelen, dag zelf |
|
Kiertie Nürsel Ellie |
15 |
21. Schoolkrantredactie |
drie keer schoolkrant verzorgen |
OB: Brenda MB: Liesbeth BB: Wilma |
|
10 |
22. Schoolreis bovenbouw |
organisatie zie draaiboek Schoolreis |
MB: Rachel BB : Gerry |
M’hamed
|
10 |
23. Schoolreis onderbouw |
organisatie zie draaiboek Schoolreis |
Maartje en Kim
|
Nürsel Sehriban |
10 |
24. School-TV & video |
opnemen van TV-programma's en organisatie |
OB: Kim MB: Liesbeth BB: Mirjam |
|
25 |
25. Sinterklaas |
Organisatie (4), ouderhulp (2) Sint Zie draaiboek Sint |
OB: Maria en vacature BB: Astrid + M'hamed |
Sehriban Audrey |
10 |
26. twee keer meegaan naar een sportactiviteit (1 keer mee is 5 uur, bijv. parttimer) |
begeleiden buitenschoolse sportactiviteit (bijvoorbeeld Thor) |
Cora, Lilian, 50% Rachel, 50% Joyce, 50% Nelly, 50% Gerry, 50% Nelleke, Mirjam, Btisam, Jacqueline, Wilma, Astrid, 50% Janet, Maartje en Maria |
|
20 |
27. Sportdag bovenbouw |
zie draaiboek Sportdag bovenbouw |
Maarten, Astrid + Lilian |
M’hamed |
20 |
28. Sportdag Middenbouw |
zie draaiboek |
Maarten + Nelly + Cora |
|
20 |
29. Sportdag onderbouw |
zie draaiboek Sportdag onderbouw |
Janet, Brenda, Maria |
Maronela
|
20 |
30. Versiercommissie (Sint, kerst,pasen) |
Coördinatie van te verrichten werkzaamheden, materialen leveren en uitzetten/verrichten activiteiten |
M-str: Maartje, Brenda, Maria en Kim C-str: Joyce, Rachel en Jacqueline Ouders |
Maronela M'hamed
|
4 |
31. Vertrouwenscontact-persoon + klachtencommissie |
rol spelen bij vertrouwelijke zaken onderling + klachten van ouders in behandeling nemen |
Mieke, Maria |
|
Onder schooltijd |
32. Verzuim |
verantwoordelijk en contacten |
Angelique |
|
20 |
33. VO-bovenbouw |
aanspreekbaar in het kader van Voortgezet Onderwijs en meedoen aan eventueel overleg of voorlichting |
Mirjam en Wilma |
|
10 |
34. Wel en wee |
aandacht schenken aan blijde en droevige zaken |
Jacqueline, Kim |
Ellie |
40 |
35 Werkweek |
Op werkweek, 4 dagen met groep 7 en 8 naar het kamphuis in Baarn |
Mirjam, Btisam, M'hamed, Astrid, Kim, Lilian |
|
Uren |
Onderwijsvernieuwing |
Aanpak: |
|
|
20 |
36. Taakgroep "Brede School" |
visie omzetten in concrete aanpak |
Stoffel, Btisam, Cora, Maartje |
|
20 |
37. Taakgroep ouderbetrokkenheid |
visie omzetten in concrete aanpak |
Ineke, Sehriban, Janet, Lilian |
Audrey |
10 |
38. Waakgroep leerkrachtvaardigheden |
concrete aanpak borgen |
Angelique en Maria |
|
40 |
39. Coördinator Opleiden in School |
Begeleiden stagiaires INHOLLAND |
Mirjam, Wilma (Ineke dir. taak) |
|
De vaste extra taken
40 |
Bouwcoördinator |
|
Maria + Cora + Astrid |
40 |
Mr-leden (+ 40 Gmr) |
|
Nelleke + Angelique (50% GMR) + Rachel |
|
|
|
Ellie |
Facultatief per jaar dit jaar :
Uren |
Feesten |
Aanpak: |
Wie: |
|
50 |
cursus Ko voorbereiden |
Ko weer onder de loep |
Angelique |
|
10 |
Oogstfeest |
Fruitmand voor ouderen in de wijk |
Nelly, Janet, Brenda, Maartje |
Audrey, M’hamed Sehriban |
10 |
goede doelen (bijv Schoenendoos ?) |
Incidentele actie(s) |
Gerry, Maria, Maartje |
|
5 |
pietenochtend |
Onderbouw regelt het |
OB – allemaal |
Sehriban, Maronela |
20 |
dit jaar géén Project |
Aan de hand van een onderwerp wordt er een week intensief mee gewerkt (april of januari ?)) |
|
|
20 |
kinderboekenweek |
In de klas, boek per klas |
Nelly, Maria, Cora, Btisam (één uit elke bouw) |
|
15
|
lunchcommissie
|
Aan het eind van de maand, kerst, afscheid van collega's, jaarbesluit |
Rachel, Maria, Brenda, Maartje |
Maronela, Sehriban |
Taken die wel genoemd worden maar waar echter geen extra uren voor te krijgen zijn,
omdat ze onder schooltijd gedaan worden, om die reden zijn sommige taken niet hier opgenomen ook.
Uren |
Vaste taken onder werktijd |
Aanpak: |
Wie: |
0 |
Instellen alarm |
|
laatste |
0 |
Bibliotheek: uitleen boeken |
Maandag boeken uitlenen en de administratie bijhouden |
Audrey + een vrijwilliger (ouder ?) |
0 |
Voorschool coördinator |
Begeleiding + aanspreekpunt zijn |
Angelique |
0 |
Orthotheek |
Beheer en opzet |
IB-ers |
0 |
Ouderbetrokkenheidsproject Overstap en Ko-thuis |
Thuis oefenen met lezen |
Overstap: Kiertie Ko: Nürsel |
0 |
EHBO-kinderen helpen |
Pleisters plakken e.d. |
BHV-ers |
0 |
Speellokaallessen coördineren |
|
Om de beurt; coördinator Maria |
0 |
Begeleiding stagiaires (niet van de PABO) |
Begeleiding + aanspreekpunt zijn |
Angelique |
0 |
Telaatkombriefjes uitdelen |
Telaatkomers ontvangen |
Assistentes volgens rooster |
2 |
Nascholingsaanbiedingen |
Post behandelen |
Angelique |
2 |
Muziekaanbiedingen |
Post behandelen |
Nelly |
2 |
Aanbiedingen taal en rekenen |
Post behandelen |
Wilma |
2 |
Aanbiedingen Wereldoriëntatie |
Post behandelen |
Wilma |
3 |
Aanbiedingen Kunst e.d. |
Post behandelen |
Angelique |
2 |
Aanbiedingen verkeer |
Post behandelen |
Astrid |
Na verdeling van de taken wordt ervan uitgegaan dat de voorzitter actie onderneemt en de werk-
of taakgroep ruim op tijd bijeenroept. Deze voorzitter wordt door de werk/taakgroep voor de zomervakantie
aangewezen, de naam even doorgeven aan de directie, dan wordt aangegeven wie dat is in het gele boek.
De werkgroepen kunnen vaak kleiner. Dat werkt efficiënter. Werkgroepen zullen/kunnen bij zaken als Kerst
en Sint een beroep doen op andere teamleden.
Door middel van notulen krijgt de directie inzicht in de
taak/werkgroepen, een eerste voorstel wordt in
vroeg stadium overlegd.
De directie is
uiteindelijk eindverantwoordelijk.